Förskolebesök

Jo, då var vi idag och hälsade på förskolan Benjamin blivit erbjuden. Och tja, inskolning tror jag blir rätt överflödigt för hans del. Om han får bestämma.

Jag försökte ringa dem flera gånger idag men kom inte fram så fram på eftermiddagen drog vi på oss paltorna igen och gick bort. Vi träffade en "fröken" ute med ett gäng barn på gården och jag presenterade mig och berättade varför vi var där. Under tiden försvann Benjamin upp i en klätterställning med några andra barn.
Fröken visade sig tillhöra rätt avdelning och vi blev inbjudna att komma in och titta. Jag plockade ner B mer eller mindre med våld men han följde glatt med in i huset. Vi fick en liten guidad tur och sedan lämnade "fröken" oss eftersom det var dag för mellanmål. Benjamin fick leka en stund till och sedan fick jag ta med honom ner- mer eller mindre med våld - och ut där han fick leka en stund ensam ute på gården igen innan jag fick bära hem honom - gissa vad? Jo, mer eller mindre med våld ;)

Sedan åkte vi och handlade men vi tog en omväg för att leta efter förskolan jag ska på intervju på. Och körde liite vilse. Så vi åkte till affären istället. Jag får kolla kartan bättre nästa gång. Förslagsvis innan tisdag så jag slipper leta mig fram då...

Kommentarer
Postat av: Julia

Det där mer eller mindre våld har man ju upplevt en gång eller två när ni ska åka härifrån till exempel ;-) Finns en enkel lösning på problemet - låt Benjamin bestämma :D Fast det skulle nog innefatta sovsäck och spritkök på förskolans gård... Kul att han verkade gilla det iallafall! Och ja, det vore väl att rekommendera en kartkoll innan tisdagen. Stor kram!

Postat av: Jessica

Som Emma, henne får man ta mer eller mindre med våld när man ska hem. Tur att hon är liten så man lätt orkar bära henne. ;-)



Vilken tur att ni kollade vägen i förväg. Har du långt till det "ev nya jobbet"?



Det där med akassa... jag tror man får det. Jag svarade inte på inlägget eftersom jag inte vet säkert. Men jag vet att min kompis gick på akassa när pojken var ett år och jag har för mig att hon senare tog ut föräldradagar när det var semester och pojken var 1,5 år. Men som sagt, jag är inte alls säker.

2008-10-30 @ 08:47:19
Postat av: Mamma

Lille skrutten. Han vill leka med "alla barnen". Sötsnuten.

2008-10-31 @ 08:51:11
Postat av: Julia

Låter som bra botgöring. jag ska framföra det :D

kram på er!

2008-11-01 @ 08:50:49
URL: http://chocolatefrog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback