Bebisen petade sig i näsan...

...fick fram en brunaktig snokråka och konstaterade, efter att ha studerat den en stund, "Bajs..?" .
"Nej", skrattade mamman, "Inte bajs. Det är ju en kråka"
Bebisen såg om möjligt ännu mer tveksam ut och frågade försiktigt "slyger..?" (=flyger)


Midsommaraftonen blev toppenbra. Ingen fyllefest, inget tjafs, ingen som sov på badrumsgolvet...
Och det var soligt. Och roligt. Och dans runt midsommarstången. Och snapsen spädde jag ut med cider så den blev drickbar...

Förhoppningsvis är jag barnledig imorgon. Hela natten om jag har tur. Och då brukar jag ha bättre tid - och ork - till att uppdatera, så kanske att det blir mer bloggande imorgon.

Idag har jag annars bara en sak till...
Min bil har varit på min mammas jobb för att den inte riktigt fungerar som den borde. Bland annat är det något glapp i radion så ljudet kommer och går.
Mamma återlämnade bilen idag med en hälsning från reparatören att cd-spelaren är en vanlig cd-spelare, inte en jukebox.
"Någon" i familjen har uppenbarligen tänkt att det kunde vara en bra idé att lägga parkeringsmynt i skivinskjutet...

Kommentarer
Postat av: Julia

Tack för dagens bästa skratt! Sötbenjamin! Kan tänka mig att grabbarna på verkstaden fick sig ett gott skratt också!

Kram!

Postat av: Karin

Gullig han är!

Kram

2008-06-25 @ 19:22:24
URL: http://karinj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback