Ett samlingsinlägg till

Benjamin vill inte sova i våran säng längre. De gånger han kommer in så gråter han och ber om att få sova i sin säng :) Ja, fast med mig som sällskap då ;)
Nu är jag betydligt mindre lättväckt så det tar ett tag innan jag hasat mig in i hans rum när han vaknat och ropat. Då sitter han (stilla) i sin säng och ropar "Mamma, vaaar eeee duuu? Jag har letat överallt!!"
I natt hade han ont i foten igen; det jag trott varit växtvärk men som tydligen sitter mer i fötterna än i benen. Eller möjligen i själen? Han lyfte foten mot mig, visade på hälen och klagade: "Jag har ont i naveln! Blås på naveln."

Vi har varit på terminens sista öppna förskola idag. Den avslutades med dans runt julgranen och så kom tomten med skumgodis och julklappar till alla barn. Benjamin öppnade förstås sin direkt och i låg en liten Ior att hänga i julgranen eller på annat lämpligt ställe.
Vi har ju bara två tillfällen att gå dit när terminen startar innan det är dags för inskolning på Benjamins förskola, så när vi skulle gå så frågade jag honom om han ville ge "fröknarna" en god-jul-kram. Som en skottspole for han in igen och landade i knät på en av de andra mammorna som fick två rejäla smällpussar på kinderna. :-) Sedan fick fröknarna varsina också. Benjamin gillar dem skarpt och det gör jag också. Det blir lite ledsamt att inte kunna fortsätta gå dit. Har jag inget jobb i vår kan vi kanske lägga Benjamins tider så att vi kan gå någon gång i veckan i alla fall..?

I måndags skickade jag in en jobbansökan i ganska sista minuten, och igår ringde de redan och bokade in mig på intervju. Den blir på fredag eftermiddag. Det är ett jobb jag väldigt gärna skulle vilja ha - när jag läste annonsen klack det till direkt i mig, men det är heltid så jag får se hur de ställer sig till att ta in mig på runt 80%. Om de överhuvudtaget vill ha mig under de premisserna. Ja ja intervjun först och nästa bro är vi kommer till den.

Jag har lite foton men jag orkar inte ladda upp dem just nu. Håller på att föra över de återstående filmerna från dvkameran till datorn så det kan nog bli både lite foton och några videoklipp när det är klart.

Jag fick inte ett enda kort på Benjamin med luciakronan kvar på. I sista minuten bestämde jag mig för att bara ta med lila kameran och när jag plockade upp den på förskolan så var batteriet slut. Och extrabatteriet inte med :(
Han fick välja själv vad han ville klä ut sig till (utom pepparkaksgubbe för det hade vi ingenting till) och det var väldigt viktigt för honom att få vara lucia och ha ljuskrona på huvudet. Han gick här och kände på den, tände och släckte den och riktigt längtade efter att ha den på. Ända tills det var dags, då ville han inte längre. :) Men han var fin ändå :)
Ska se om jag kan muta honom till att fejka ett luciakort eller två ;)

Mer julrapporter:
Pepparkakorna är bakade - och redan slut. Jag fick en kryddmixpåse förra året som jag använde nu men den var nog någon specialitet för 2007 för jag hittar den inte ens på Santa Marias hemsida. Så ska jag baka nya får det bli vanliga äckliga...
Pepparkakshuset blev bra till slut, med mycket karamell och glasyr så höll det ihop och blev nästan snyggt. Det var nästan så det var värt brännblåsan...
Och knäcken är kokt. Idag, så den finns fortfarande kvar. Men det visade sig att sonen var ett lika stort knäckmonster som sin mor så det är nog bara fråga om dagar innan den är slut. 

Kommentarer
Postat av: Julia

Mm, ibland är det inte lätt att veta vad de vill, de små liven! :D

Här har det inte hunnit julas särskilt mycket alls, förutom Rocky Road, och den är det bara jag som gillar. Svärmor har uttryckligen sagt att jag inte får ta med något julgodis dit, "för då blir vi så tjocka" (läs: för då äter ingen mitt julgodis) så nu vete sjutton hur mycket mer jag gör om jag ska äta upp det själv... Men knäck måste det ju bli, annars är det ju inte jul!

Kram på er!

Postat av: Julia

Ja just det, lycka till förstås! Hör du av dig och säger hur det går imorgon??? Stor kram!

2008-12-19 @ 00:48:39
URL: http://chocolatefrog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback