Hörde ni?

Klicket alltså?
Det var tydligen inte bara jag som hörde att det klickade. Jag fick jobbet!
Imorgon ska jag dit och diskutera lön och villkor och sedan skriva på papprena. Tänkte ta en sväng om facket först för att se vad de tycker. Om löneanspråk t.ex. Om de överhuvudtaget är där två dar innan julafton.

Vi tog in julgranen idag. En riktig bjässe visade det sig vara när den väl kommit in i vardagsrummet. Tur att vi gick mer på mitt ögonmått än på makens för då hade vi inte ens fått in den stående.
Benjamin klev in i en dunge med små granskott och var överlycklig! Titta! Jag hittade många julgranar!

Han tyckte det var kämpigt att gå i skogen. Vi har varit dåliga på det trots att tomten på landet gränsar direkt till skogen. Men han kämpade tappert på och på de allra mest svårtillgängliga ställena bar jag honom. Tack så mycket, sa han artigt varje gång jag satte ner honom ;) Han gillade detta.
De har Mulledag en gång/vecka på förskolan han börjar på och det passar nog honom bra.

Han fick hedersuppdraget att hålla koll på granen på väg hem. Vakta den så den inte sticker, vitsade jag, men det var ingen som tyckte det var lika kul som jag själv tyckte. :)

Klädningen av granen fick sedan bli mer en fråga om nöje än om estetik. Och tålighet, för det går fasen inte att gå förbi den utan att det rasar ner en kula eller två.

Nä, nu ska jag nog ta och sova. Jag ska ju, typ, jobba en stund imorgon.

Kommentarer
Postat av: Karin

Grattis till nya jobbet!

Gå absolut inte under 23!

Lycka till i morgon.

Kram

2008-12-22 @ 06:06:20
Postat av: Annica

Grattis tjejen! Kul att allt löser sig för dig däruppe i norr..:)



Kram och god jul

Postat av: Julia

JAG tyckte iaf att det var kul ;) Grattis igen gumman!

2008-12-22 @ 14:03:23
URL: http://chocolatefrog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback