Nattsömn

Benjamin vaknade till vid 1.20 eller så inatt första gången. Jag hyschade lite försiktigt och han somnade om igen. Tre minuter senarevknade han till igen, jag hyschade och la handen på honom och så somnade han igen. Och tre minuter senare samma visa en gång till, och en gång till och jag började fundera på att ändå hämta upp honom till min säng för det började bli påfrestande att sova i treminuterspass.
Men jag la handen på honom igen och han somnade och vaknade inte igen. Förrän strax efter 7. Så min lille kille har sovit hela natten i sin egen säng för första gången nu vid 19 månaders ålder utan några som helst "kurer" eller metoder. Det känns skönt att det fungerade helt utan skrikmetoder precis som jag trodde oavsett vilka välmenande råd vi har fått från andra...
*tillbaka till jobbet*

Kommentarer
Postat av: Karin

Grattis!
Jag väntar fortfarande på att min lilla goding skall sova en hel natt i egen säng - eller i alla fall en hel natt hade varit skönt.
Han är ju i och för sig lite yngre än din... det kanske kommer... eller inte...

Postat av: Julia och Sanna

Som vi tidigare hävdat, samsovning is the way to go! Sanna har nätter som är mer eller mindre bra, men rent generellt sover hela familjen bättre nu. Hur är det med förkylningarna? Känner ni er piggare? Måste ses snart *saknar er*
Kram!

2007-09-03 @ 22:15:30
URL: http://chocolatefrog.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback