utmaningen också

Jag har blivit utmanad av Julia


Vad gjorde du för tio år sedan?
Hm, november-december 1997 alltså: 23 år var jag. Jag höll på med mitt examensarbete; sammanställning, renskrivning, opponering och annat sånt kul. Officiellt fick jag min examen 15 januari 2008 så jag firar visst 10 år som förskollärare då :) 


Vad gjorde du för ett år sedan?
Rent allmänt så passade jag väl på att njuta av den sista hellediga tiden med Benjamin. Och nojjade över att jag aldrig mer skulle vara mammaledig så där på heltid. Och så plockade jag väl fram julpynt och förberedde jag lite inför julen som skulle firas hos oss det året. Lite julgodis kanske? Högst troligt, skulle jag påstå.

Mer specifikt så ägnade jag just den här dagen för ett år sedan åt att ta tomtekort på Benjamin.
 Detta var det som blev bäst... Ni fattar varför det inte blev några julkort förra året?




Fem snask jag gillar:

Högst upp på listan står "sura twins"
 
Sen skolkritor: Fazers skolekridt, lösgodisvarianten går också an, men går inte upp mot originalet
Sen gillar jag ju lakrits: Förvånande gott är kombinationen lakrits och vit choklad. Den sorten får jag dessutom oftast behålla för mig själv. Hallon-lakrits är en annan noja jag har just nu:
  eller en annan sort som jag inte har på bild...

Och och  och och ...



Fem sånger som du kan hela texten till:
Några favoriter då... ja eller i alla fall fem låtar som finns i hjärnan just nu:
Mitt lilla barn
Last Christmas
Balladen om den kaxiga myran
Trollkarlen (I India land)
Argument (ur Chess)


Vad skulle du göra om du var miljonär?
Bli hemmamamma kanske? Eller starta en egen förskola så jag får jobba så mycket/lite jag vill och samtidigt bestämma själv :-) Köpa hus/lägenhet så flyttdatum blir spikat. Ge bort en del.  Resa. Spara.


Fem saker som du gillar att göra:
Leka med Benjamin, leka vid datorn, läsa, ... äta,



Fem saker som du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
tubtop, shorts med tights under, vinrött, playboy-prylar, nationaldräkt...


Fyra favoritsaker:
Kameran (kamerorna), datorn, gummistövlarna, cykeln.



Fem personer som jag gärna vill se göra den här utmaningen... om de själva vill:
KarinJessica, Annika, Tårtmamman, Sissi  t.ex.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback