Tvångsuppdatering

Ja, folk säger att jag måste uppdatera, fast jag har egentligen ingen större lust just nu. Vet inte varför det känns så motigt att logga in... och hitta på något att skriva... och ladda upp bilder... och blahablaha.

Det har varit mycket nu. I torsdags (15 nov) möttes jag efter jobbet av en väldigt dålig liten kille. Han haf haft ett bett eller en koppa eller vad det kan vara på ena benet i veckor. Och vi har tänkt att det nog försvinner snart. Men det har det inte gjort.
Förra måndagen tog sig därför maken och sonen till BVC för att be dem kolla på det. De har öppen mottagning på måndagarna men bara till 11.30. De kom dit 11.45 och hela mottagningen var tom, så det blev aldrig kollat.

Och på torsdagen vaknade sonen med rodnad och svullnad runt märket samt hög feber så maken försökte få tag i läkare då. Och blev till slut hänvisad till "Axess akuten". Läkaren där tittade på märket och konstaterade att det ser ut som Borrelia och skrev ut ett recept på penicillin att äta i tio dagar. Idag var dag 7 och han är väl bra..? Benet ser ut som innan han blev så dålig och febern är borta, men märket ser ut precis som förut och jag hade nog väntat mig att även det skulle försvinna..?
Ja, vi får väl se hur det här utvecklar sig...

Övriga utlovade uppdateringar? Ja, de kommer väl. Åtminstone några av dem.

Kommentarer
Postat av: Julia och Sanna

kram på lilla sötnosen! han verkade iallafall vara i fin form här hemma idag! tack för att ni kom! Sannabus sov iallafall som en liten söt gris i en och en halv timme... kram på er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback