Benjamins danmarkstur

Ja, Benjamin var förstås med över till Danmark. Han hade det rätt livat med pappa och mormor på vägen dit (då mamma var ur funktion)
Lördagsgodis fick han, inköpt på båten. Jag tror aldrig han har varit med om att vi köpt så mycket godis på en och samma gång, och då höll vi oss ändå ganska lugna med det, men det var nog både himmel och helvete för honom att hjälpa till att packa upp när vi kom hem ;)
När vi klev in i c-view fick vi se en bekant figur: Nicke Nyfiken stod där och hälsade alla barn välkomna. Benjamin hälsade lite på håll, med ett fast grepp om mormor. Det var nog säkrast så...

Vi fikade på bullar och Benjamin gick runt och trodde sig leka med de andra barnen på båten ;)

När vi körde av båten somnade Benjamin. Vi la över honom i vagnen och körde runt honom på Fredrikshamns gator sovande medans vi kikade i affärer. Ett wienerbrød med chokolade hade mamman och mormorn redan bestämt att gossen skulle få så vi köpte med oss ett i en påse.
 
Sedan var det dags att köra på båten igen och Benjamin sov fortfarande. Han vaknade (väcktes) när vi skulle ur bilen på färjan så  Danmark missade han helt den här gången, men han var lika nöjd för det.  

Vi åt lunch på båten medans den låg relativt stilla och Benjamin flirtade vilt med bordsgrannarna mellan tuggorna. En jätteportion köttbullar och mos satte han i sig och efter det nästan en hel glass.

Pappan och mormorn fick sköta både shopping och barnlek större delen av tillbakaresan medans mamman krampaktigt höll sig fast i båten.

Wienerbrödet glömdes av och lades undan till dagen efter då Benjamin fick det till förmiddagsfikat. Det var rätt populärt.

Kommentarer
Postat av: Julia och Sanna

En sån kalasdag för yngsta Bandheden! Låter som ni hade en fin dag (förutom de vita påsarna förstås). Fast jag gjorde samma sak när vi var över sist, och då var det vindstilla, valborg och strålande sol so what's my excuse? kram

Postat av: Karin

Nicke såg lite större ut än vad jag har tänkt mig honom... Hade jag varit Benjamin hade jag nog också hållt i mormor...

Tråkigt att vi inte får Benjamin till oss. Jag hade allt hoppats lite... Vi får prata mer på onsdag om ni vill leka då? Vi vill gärna!!!

Kram

2007-12-02 @ 23:00:39
URL: http://karinj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback