jag har blivit utmanad

Jag har blivit utmanad av Anna M

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
”Tack ska du ha, Monique”, sa Langdon och reste sig och började

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Ingenting

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Måste jag erkänna det? Våra bästa år (Days of our lives)

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
11.12 ( och då visade sig klockan vara 11.28; har tagit lite tid att skriva färdigt)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Tv:n och snarkande bebis

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Igår; var och fikade med ”januarimammorna” och sprang på stan

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Benjamins hemsida och hans (nya) egna blogg

8. Vad har du på dig?
Underkläder, randig långärmad tröja (samt sjal med febrig bebis i på ryggen)

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Inget jag minns. 

10. När skrattade du senast?
I morse, skrattade åt Benjamin vid frukosten.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
tapeter och *räknar* 8 tavlor 

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Tja, det skulle väl vara en del av åsikterna inne på familjeliv.se

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Kul. Tror jag ;) Men tidskrävande.

14. Vilken var den senaste filmen du såg?
HEL film? Då måste det varit på bio. Jag och mamma var på förhandsvisning för någon månad sen av en svensk actionfilm *letar* Just det. ”EXIT” hette den visst.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Gissningsvis allt jag behövde/ville ha, men digital systemkamera kommer högt på listan. Ny bil? Kläder. Hus/lägenhet och allt som behövs för att inreda precis som jag/vi vill ha det. Materialistisk? Jag? Nehej ;)

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
 Att jag har Orions bälte i form av födelsemärken på ena benet?

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Barnens villkor; kanske om inte något annat så åtminstone att det skulle vara olagligt/omöjligt att behandla barn sämre än vuxna?

18. Tycker du om att dansa?
Nej!

19. George Bush?
Den här Bush gillar jag:  ;)

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Det har varierat under åren men favoritnamnen när Benjamin låg i magen var Samuel/Ludvig eller Stella.

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Man ska väl aldrig säga aldrig men jag tror faktiskt inte det. 

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Kul att ses? 

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Hmm sådana som har blogg, alltså?
Artepa
Basio
Ronnie
fantasiflicka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback