Vardagsrummet

En rundtur i vardagsrummet.
Från början hade vi en hel soffgrupp; 3-sits, 2-sits och fåtölj i samma tyg. Vi behövde dock ha hit en bäddsoffa och satte in en gammal 80-90-tals soffa hemifrån och slängde tresitsen. Vilket jag idag ångrar men det var innan jag kom fram till att vi skulle köra på 60-70-tals stilen och som sagt, bäddsoffa behövde vi, så...
Även en av makens slitna skinnfåtöljer hade vi hunnit flytta in när korten togs, annars är nog det mesta som det var när jag först kom hit.
Gardinerna hade bytts minst en gång tidigare men var riktigt hemska. Ett par föredetta aprikosa blommiga, numera så solblekta att de var nästan helt vita där solen kommit åt.
Som tvbänk användes en gammal trasig tv, med en duk över.
Bordet använder vi som matbord. Svärfar har byggt det, bänken samt tre pallar. Pallarna har vi dock flyttat runt i stugan och använder som små avlastningsbord/sängbord.
Men så här såg det ut, på ett ungefär:
   

Närbild på den beige-brun-grön-oranga heltäckningsmattan:

Närbild på bäddsoffan som får bli kvar men helst ska maskeras på något sätt så den passar bättre in med resten av möblemanget:


Och ja, pojken får räknas som bonus på bilderna ;)


Kommentarer
Postat av: Karin J

Fin öppen spis ni har!

Jag gillar bilden där S somnat i fåtöljen :)

2008-07-21 @ 12:54:12
URL: http://karinj.blogg.se/
Postat av: Mormor

Du har lyckats få med en sovande Steve på nästan alla bilder. LOL.

2008-07-22 @ 11:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0