*viskar*

Jag tror han är blöjfri nu. Dagtid. De nätter han har blöja är den oftast torr när han vaknar, men när vi provat utan har han kissat på sig. Han har haft en kissolycka per dag, men det är allt, så nu tar jag inte på blöjor ens när vi ska iväg.

När vi var i Stockholm fik han syn på ett par kalsonger med "fem myror..." på men elaka mamman påstod att man inte kunde ha sådana när man hade blöja, men han kunde ju önska sig dem, sen, när han slutat med blöja...
Idag konstaterad vi att han hade slutat med blöja på dagen så då kunde vi ju köpa fem-myror-kalsongerna nu. Två par blev det, och ett par med Bamse på. Samt ett Fem-myror-nattlinne :-D

Kommentarer
Postat av: Julia

Duktiga sötnosen! Sanna är också helt blöjfri sen ett par veckor, någon enstaka olycka bara, men det har varit när hon är för upptagen för att tänka sig för. Klart man ska bli belönad när man är så duktig! Sanna har varenda trosa som finns på bamse-temat! :D

Kram!!

Postat av: Jessica

Duktiga Benjamin! Vi hade en olycka av det stora laget på förskolan igår. Jag blev väldigt fundersam på varför Seth valde att göra så... enligt fröken gjorde han det medans de gått in för att en tjej skulle kissa. Seth stod alltså precis utanför toaletten. Väldigt konstigt... sen vägrade han att gå på toaletten med C. Så han somnade för natten utan att kissa. När jag gick och la mig tog jag upp honom ur sängen och gick till toaletten för att slippa en olycka mitt i natten, han hade ju inte kissat sedan förskolan...

Då mumlar han i sömnen "mamma hemma, seth kissa"



Skumt... precis som om han inte velat gå på toaletten fören jag kom hem....

2008-09-02 @ 07:42:24
URL: http://jesicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback