Ja just det...

Jag har ju sökt jobb också.

Vi har föräldradagar så vi klarar nästan hela vårterminen, bara pga att jag fick vårdnadsbidrag istället under hösten. Men dagarna tar slut i mitten på juni så har jag inte hittat något jobb innan dess så är det bara a-kassa som gäller. Med viss karens eftersom jag har en fast tjänst som jag säger upp mig från... Och då skiter sig väl min SGI, kan jag tänka..?

Vi har därmed sökt barnomsorgsplats för B från januari och jag behöver ett jobb ungefär då också.
Jag har nämnt en eller två, eller hundra, gånger att det t.om. skulle funka med ett halvtidsvikariat, lite mjukstart sådär.
Så surfade jag in på kommunens hemsida häromdagen och hittade, ja ett halvtidsvikariat... Så då fick jag ju snabbt leta upp och komplettera min cv, fomulera om mitt personliga brev, leta upp en skrivare eftersom vår inte är inkopplad (eller ens i rätt stad), skriva ut och lämna in direkt på förskolekontoret en timma före stängning sista ansökningsdagen.
Puh...

Jag återkommer om jag hör något från dem. Fattas bara att jag får det - och står utan förskoleplats...

Kommentarer
Postat av: Jessica

GRATTIS på födelsedagen. "Ja må hon leva, ja må hon leva ut i hundrade år"



Stort grattis från oss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback