Utmaningen antagen

Jag har blivit utmanad av Julia, KarinJ och Jessica,. Reglerna är som följer:

- Länka den som utmanat dig och lägg in dessa regler på din blogg.
- Berätta sju saker om dig själv, både vardagliga och knäppa.
- Utmana sju stycken i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
- Låt dem få veta att de blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

Så..:

  • Jag har lite telefonfobi. Jag avskyr att ringa till folk och gillar inte att svara i telefon. När väl de hindren är överstigna kan jag dock prata hur länge som helst.
     
  • Jag ä l s k a r Ge-Kås i Ullared. Inte ens att trängas med alla människor där nu innan jul avskräcker mig. Däremot stressar jag upp mig av att de jag åker med vill bli klara och åka därifrån efter en fyra-fem timmar, på egen hand hade jag lätt tillbringat en hel arbetsdag med att bara lulla runt därinne.
  • Jag bloggar så sällan mest för att det är för omständigt att logga in, jag är för lat och ids inte göra det. Jag vill bli automatiskt inloggad så det bara är att börja skriva. Men då hittar jag väl någon annan ursäkt, förstås. ;)
  • Jag har gjort Mensas intagningstest och hade typ tre poäng för lite så jag fick inte vara med.
  • Jag gillar inte choklad. Och nej, Marabou Frukt&Mandel smakar inte choklad så det räknas inte. 
  • Jag har synfel; närsynt på ena ögat och långsynt på det andra. Jag hade glasögon för det och sedan linser men jag antar att synfelen kompenserar varandra för det funkar ganska bra även utan ;)
  • Jag är grovt sockerberoende. Äter oftast väldigt bra GI-mat men mellan måltiderna kan det trilla ner vad som helst med socker i. Jag har t.om. en "stash" i bilen för det mesta och så fort jag prasslar med något i framsätet brukar det sticka fram en liten hand mellan sätena och en misstänksam liten röst säger "Vad har du där framme? Jag vill också ha...". Jag brukar försöka ge honom bara en liten bit och sedan påstå att det är slut. "Jaha, får jag se påsen" framhärdar han då... Mitt nästa knep blir att hälla över godiset i något som inte prasslar och ge honom påsen med "det sista" i. Genomskådar han det så vet jag inte vad annat jag ska göra än att sluta försöka smygäta...

    Jag är för kass på att kommentera i andras bloggar så det känns dumt att trycka in en utmaning bara så där apropå ingenting så jag nöjer mig nog med att återuppliva Julias utmaning till Annica...

Kommentarer
Postat av: Katja

Kul att få veta lite mer om dig!

Här är den mora träsk sången som fnittras mest åt, "hänger snoppen/tuttarna på dig ner... Varje gång kommer hon springande, mamma, vet du vad dom sjöng...

Postat av: Anonym

Nej, SÅN tur hade vi dessvärre inte.. Men det har du ju rätt i, det hade jag inte tänkt på! :D

Kul att läsa om dina quirks! Gillar dig!

Kram!

2008-11-19 @ 15:06:48
Postat av: Jessica

Är också grovt sockerberoende. Det är som en drog, om jag klarar mig utan en vecka eller två (efter extrem abstinens) är det ganska okej, tills jag får i mig minsta socker eller sötningsmedel. Gah! Jag blir som tokig! Hoppas mina barn slipper ärva detta.

2008-11-20 @ 10:52:43
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Anonym

PRECIS vad jag tänkte men inte vågade uttala, ifall jag övertolkat det pga av det som hänt... men nu var det ju inte jag som sa det ;)

2008-11-20 @ 12:32:07
Postat av: Julia

Jepp, det var visst jag som var AK - anonym kommentator. Min dator har varit helt tossig, jag har nog varit anonym på fler ställen är jag rädd...

Kram!!!

2008-11-20 @ 23:33:03
URL: http://chocolatefrog.blogg.se/
Postat av: Karin

Måndagar är det fortfarande som gäller. Men som det sett ut de senaste veckorna är vi typ hemma jämt...

Vill jättegärna ses!

kram

2008-11-21 @ 09:56:49
URL: http://karinj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback