Så, Hallandshelgen

Förra fredagen tog vi en tur ner till morfar och Lisa för att dels umgås och dels shoppa på Gekås.
Fredagen blev lugn och lördagsmorgonen sen. När vi masat oss iväg till Ullared var köerna timslånga utanför varuhuset. Vi bestämde ganska omgående att vi inte ville köa oss in utan hellre göra ett nytt försök dagen efter och så passade vi på att kika lite i alla de andra affärerna vi aldrig annars orkar gå i. Lisa gjorde några fynd, men jag sparade mina pengar ;) När vi gått igenom så gott som allt som kunde gås igenom hade kön minskat till kanske bara en halvtimmes väntan, men vid det laget var vi hungriga och klockan mycket så vi åkte hemåt igen.
På lördagskvällen var det fest som gällde för alla utom mig, syrran och alla familjens mindre barn så vi samlade ihop alla barnen till en liten kusinträff och åt godis, ja alla utom Leo som bara fick mjölk, och som (därför?) roade sig med att kräkas på folk.


Och hade superkul. Ja, alla utom Leo som bröt ihop en stund när maten tog för lång tid på sig och knappt hade ro att äta när den väl var klar. :( Jag hävdar bestämt att jag inte kan trösta spädbarn annat än i sjal, så jag tog min utlånade Moby och knöt in oss. Och visst funkade det.



Benjamin hämtade meitaien och deklarerade att han också skulle bära Leo. Nja, det kändes väl lite osäkert så jag föreslog att han kunde prova med nallen Lennart, och det dög för honom:



Vid 22 samlade jag ihop de barn jag skulle ha ansvar för och gick hem och nattade dem. Det dröjde nog ändå ända till 23 innan samtliga barn sov.

Vid ett trillade brorsan in och jag kunde lämna hans döttrar, packa in Benjamin i bilen och köra tillbaka till morfars hus. Benjamin vaknade knappt till utan grymtade bara lite vid förflyttningarna innan han snarkade vidare.

På söndagsmorgonen accepterade jag motvilligt att kliva ur sängen strax innan nio.
Benjamin snodde runt och spanade in klockradion som ännu inte var omställd till sommartid; Jaaa, det är morgon, ropade han, klockan är halv fem, halv sju, halv nio.
En snabb titt på klockan visade att han hade nästan helt rätt; klockan stod på 9.57: en femma en sjua och en nia, dock inga halva siffror ;).
För mig väntade ännu ett Ullaredsbesök så vi gick upp och gjorde oss i ordning. Benjamin fick krypa ner hos morfar och kolla på film och jag och Lisa gav oss iväg efter en snabb frukost.
Efter ett par varv på parkeringen (det enda av Ullared som verkligen stressar mig) körde jag iväg och parkerade på ett annat ställe där det var betydligt bättre med plats och sedan bar det av inåt.
Jag fastnade okoncentrerat i barnavdelningen och slösade bort alldeles för mycket tid där men hittade i alla fall ett par tunnare överdragsbyxor till B, en svart smalrandig finskjorta, två par Hello-Kitty-strumpor  och en gammal granne och kollega. Slängde ner ett extra underställ till B också, det kommer ibland kiss (det tommej tiss, låter det då) på dem så det behövs många att byta mellan..
Sedan fick jag försöka fördela tiden lite vettigare på övriga avdelningar. Vilket resulterade att jag skippade damkläder helt, men hittade en hel del nödvändigheter och julklappar på övriga avdelningar. Värt att nämna är väl bara madrasskydd 90x200 för 99 kr (att jämföra med stympade bitar på 75x90 för 189 i babyaffärerna), julklapparna törs jag inte avslöja och heminredningsattiraljerna är tämligen ointressanta. Jo, i julklapp till mig själv blev det ett kamerastativ (99kr) och en pilatesboll (49kr). Den förstnämnda kommer jag nog kapa åt mig redan imorgon till Leos dop och den sistnämnda ska jag ha och sitta på framför datorn så jag får lite gratismotion istället för att sitta helt stilla.

Kommentarer
Postat av: Julia

Jo, han den där som jag är gift med du vet, hävdade att det är bättre att åka i november, men vi var ju nere nu i torsdags och det var lika jäkla hysteriskt då. Så långt bort som vi stod då har jag aldrig gjort förut. Vi hade också väldigt knappt om tid, så jag missade också några saker tyvärr. Vi får ta en egendag där nere du och jag...

Mysigt med bebiskalas!

Stor kram!

Postat av: Jessica

Är det såå mycket folk där nere nu? Jag hade tänkt åka... tror jag hoppar om man måste stå i kö in. Funderar på om det är mindre folk i december, hoppas på att många köpt sina julklappar ju närmare julen det är.... kanske... eller så hoppar jag. Hmm...

2008-11-23 @ 08:52:32
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Jessica

Du är så klok Jenny. Nu mår jag genast bättre.... "för att dockan ska ha något att ligga i". Den kommer jag sno och använda mig av, massor!

2008-11-24 @ 11:38:24
URL: http://jesicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback