framtidsplaner für alle

Idag har det då varit anställningsintervju. Vi hade varit 22 sökande varav 10 behöriga. Av dessa hade de valt ut två som fick komma till intervju. Jag började kl 9 och det var nervöst men gick rätt bra. Vilken tid nästa intervju skulle vara sa de aldrig men de skulle försöka bestämma sig under dagen och meddela oss allra senast imorgon oavsett vem de valt.
Just nu pendlar jag mellan funderingar på om jag ändå sa fel mobilnummer eller om de kanske valt den andra sökande och därför ringt henne/honom först. Eller så ringer de imorgon. Ja det gör de ju, men om vad?

Jobbet är väl inte drömjobbet egentligen, men det lät bra och de jag träffade var väldigt trevliga. Framförallt blir det knäppt för Benjamin att bara få gå måndagar, tisdagar och varannan onsdag, men det går ju det också. Och kanske speciellt med en sån unge. ;)

Ja, den som lever får se.

På kvällen gick vi på gymnasiemässa, med en mycket motvillig och demonstrativt ointresserad nionde-klassare i släptåg. Tja, nu har han åtminstone hört lite om alternativen häruppe...
Nu ska jag försöka varva ner igen, och göra iordning B för natten och sedan blir det "äntligen hemma" för min del. Hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback