Händelserik måndag

MMS

Min bror och hans sambo har fått en son. I lördags kom han och de har försökt få tag i oss sedan dess men inte lyckats.
Jag satte mig ner med Benjamin och berättade att Christian hade fått en bebis, en liten pojke och B satt länge och tittade på mms:et jag fått.
"Nu är det färdigt" deklarerade han efter en stund, la undan telefonen och gick och lekte istället. :D

Lite tidigare på morgonen hade vi varit ute i trädgården. Benjamin ville måla och jag hade ingen lust att ta fram vattenfärgerna åt honom och sitta med honom, så jag föreslog att han kunde måla huset. Han har en liten moddlare som jag senast sett i regnvattentunnan så jag sa att han kunde hämta den. Han begrep inte riktigt vad jag menade så jag reste mig själv och gick med honom. Jag tog upp penseln, som flöt omkring i tunnan tillsammans med en dumpad spade, och fick syn på något som låg på spaden. Min hjärna lyckades inte alls registrera vad det var; en mus? eller en jordklump? eller något annat, men vad?

Jag insåg plötsligt vad det nog var jag stod och stirrade på och rusade in och hämtade en flugsmälla att fiska upp den lille klumpen med. Den bet sig fast med näbbar och klor i flugsmällan och jag kunde ganska enkelt fiska upp den och lägga den på tork på stentrappan.



Benjamin hade en kruppnatt och har haft kvar lite svullnad i halsen; heshet och hosta men inte värre än så, och så feber; runt 39 grader, men nu verkar han vara bra igen.

Ullaredstrippen gick bra. Det känns lite avigt att fokusera på vinterkläder när det är runt trettio grader varmt, men det gick det också. Det blev två underställ åt oss var, ett fleeceunderställ till B, vantar och halsduk som matchar jackan. Vi har fått låna ett par matchande termobyxor av Sanna men jag tänkte fortsätta leta efter tunna överdragsbyxor ett tag till.
Sedan hittade jag verktygslåda och blåställ till lille byggaren, se bild längre ner, gunga, rutchkana, klossar och lite annat lekmaterial, två topar och en kjol till mig, lite underkläder och en handväska. Lite elektroniktillbehör, köksgeråd och städsaker och blandat krafs kompletterade det hela och så åkte vi hemåt igen.


Kommentarer
Postat av: Julia

Bra shoppat gumman! och så ett litet räddningsuppdrag däremellan!

Hälsa och gratta brorsan och Jess från mig, har inget nummer till henne! Han var lite tidig väl?

Sanna har nu sovit tre timmar nere i gillestugan, första gången på en vecka som jag tror att hon kunnat sova bekvämt, det är svalt och gott där nere.

Puss och kram på er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback