Pausunderhållning

I väntan på augustis bilder kan jag meddela att Benjamins vinterutrustning är nästan färdigköpt. (jag har även köpt första julklappen redan och det är inte ens september ännu)
Jackan är en 3i1 jacka fyndad för 299 (ord pris 499 kr) på Lindex, Det är alltså en tunn skaljacka med en löstagbar fleecejacka som foder. Båda jackorna kan användas för sig eller tillsammans som en tjock jacka.
Överdragsbyxorna på rea har varit slut i alla affären jag varit i så jag vet inte ännu vad B ska ha undertill i vinter. Just nu väntar jag på höstens Fixkläder, för att se om de matchar i färg - och jag har en 30%rabattkupong som gäller till på söndag. Annars lutar det åt ett par tunna skalbyxor av Lindex eget "Outdoors" eller vad det nu heter och/eller ett par fleecefodrade "gummibyxor". Jag tänker att det kan behövas två par byxor nu när han håller på att sluta med blöjor... Jag har även fått låna ett par termobyxor av Julia, fast de blir nog för små innan vintern tagit fart.

Mössan är fyndad på Pop och båda paren vantar är köpta på Gekås för 34,95 resp 39,95kr/par. Jag hittade även en halskrage där för 14.95 och han har en kvar sedan förra året. Förra årets mössor är nog för små så kanske behöver vi komplettera med ytterligare en..?

På fötterna får han ha ett par fyndade Superfit Goretexskor. Jag betalade 289 och ord pris var 579. Dessa tänkte jag komplettera med ett par allvädersstövlar som förra vintern men när jag sprang jag på ett par kavatkängor för 149kr (ord pris 499-fast de finns ju billigare) tog jag dem istället. Vid riktigt plaskväder får han ha raggisar i gummistövlarna istället.

Under ytterkläderna kör vi lager på lager beroende på kyla. Jag fyndade två polyesterunderställ för 39.95/st  och ett fleeceunderställ (mellanlager) för 49.95. Ett par lösa fleecebyxor  och en vindfleece hade jag redan köpt till fullpris på Lindex 99 resp 299kr.
Vi har ett underställ, två par ullstrumpor och flera  "termosockar"/raggsockar sedan förra året kvar och tänkte komplettera med några par tunnare ullstrumpor och ett ullunderställ för riktigt kalla dagar. Och sedan har han ju diverse vanliga kläder också ;-)

Några tips eller funderingar?

EDIT kl 21.00: Garderoben är redan något kompletterad. Jag fyndade idag ullfrotté på Cubus för 49 kr plagget; en tröja och ett par långkalsonger blev det.
Sedan hade de fått in överdragsbyxor på Lindex (fodrade och med
vattenpelare 6000mm) för 399 kr och med 30% rabatt blev det 279,50.

Kommentarer
Postat av: Karin

Nej. Du verkar ha tänkt på allt du...

Postat av: Julia

Jag har ju redan sett bilderna, men om inte annat så är det trevligt att se ett blogginlägg som bevis på att du lever!

Kram på er!

2008-08-30 @ 22:55:02
URL: http://chocolatefrog.blogg,se
Postat av: Jessica

Åh du ger mig lite ångerst... jag har inte ens börjat fundera på vinterkläder... o Emma som börjar dagis om några veckor o allt. Bra med vattenpelare! Jag hade ingen aning om vad det stod för, visst har man läst det 1000 gånger men jag har aldrig fått det svart på vitt exakt vad varje nr står för.



hoppas vår/vinterkläderna passar en bit in på hösten....

2008-08-31 @ 08:06:16
URL: http://jesicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback