Pojkarnas rum

Om vi tar helt vita väggar i Benjamins rum, vilken "nyans" ska det vara då? Funkar det med helvita, eller blir det snyggare med någon färgbrytning och i sådana fall vilken, med tanke på resten av inredningen?

Och så funderar jag kring gardiner i Johannes rum. Än så länge har inga panelgardiner kommit innanför min tröskel och jag är inte jättesugen på att skaffa några, men jag tänker att det blir lättare och/eller snyggare att hitta panelgardiner som passar till tapeterna än någon annan sorts gardin? Eftersom man med panelgardiner kan kombinera olika färger och mönster på ett helt annat sätt, menar jag..?
Bara bruna gardiner blir nog lite trist i en tonårsrum? Och om tapeten är turkos så känns det lite too much med gardiner i samma färgskala? Går det att ha bruna på den helturkosa väggen och turkosa på den mönstrade väggen om jag hittar samma gardin i olika färger?

Kommentarer
Postat av: Julia

Själv tycker jag att turkost och brunt är jättesnyggt ihop, och de behöver ju inte vara brunmurriga för det. Ta någon lite transparent eller med lite silvertrådar i för att få lite liv i den.

Vad gäller väggen så vet jag att många är förtjusta i mios egna färger, t.ex Mio Mandel är väldigt snygg. Men å andra sidan så gör ju det inget om de är kritvita, det kommer ju upp mycket kul på dem!

Kram

2008-09-06 @ 19:29:50
URL: http://chocolatefrog.blogg.se/
Postat av: Mamma

Kritvitt blir väldigt vitt och kallt. Jag tror på en svag brytning i någon varm färg hellre än kall.

2008-09-08 @ 08:43:51
Postat av: Karin

Vitt är snyggt. välj typ antikvit eller något. Kör på färg i matta och gardiner och sådant i stället. Du skall väl ha wallies också?

Brunt och turkost är snyggt tycker jag med. Blir inte för tråkigt i ett tonårsrum - bara fint!

2008-09-08 @ 16:05:40
URL: http://karinj.blogg.se/
Postat av: Jonna

Heeej.Wallies e roligare än den där tapeten du hittat! Visst har jag en fin mickey spis!... Och en stjärn lampa i förpackning har jag oxå! Det e mitt mitt mitt. Tänk på MIIIIIIIIOOOOO! Som ska laga mat sen. Får väl komma upp å kolla in rucklet nån dag :) Puss

2008-09-17 @ 22:49:54
Postat av: Jonna

Förresten, ikea mobilen har jag inte kvar. Vissa slänger saker man inte använder... Men oj då, fick jag inte en pik där..... Puss puss puss

2008-09-17 @ 22:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0