Smakråd önskas nu.

Hallen har jag glömt att fota, här kommer vardagsrummet, sovrummet och badrummet.
 

Vardagsrummet behåller vi kanske som det är. Tapeterna är okej där. De är grå med mönster liksom av penseldrag. Det finns en fläck, troligen av att en soffa stått emot, men tja, vi kan ju ställa våran soffa där..?
Sovrummet har en rätt skön, lugnande, grön färg, men måste tapetseras om. Egentligen skulle plastmattan behöva bytas i båda, får se om vi tar tag i det eller inte.
Elen är avstängd så det enda ljus jag hade i badrummet när jag fotade var blixten. På bilden ser väggen väldigt fläckig ut och jag vet inte om den är det på riktigt också. Oavsett vilket så kommer vi inte byta våtrumstapet ändå.


Hallen ska tapetseras om.
Jag blev hemskt förtjust i den här tapeten, men det känns lite som "favorit i repris"...
Vad säger ni som var med "way back when"?



Johannes har inte sagt sista ordet ännu men hans far fastnade för den här kombinationen till hans rum. Den möstrade som fondvägg och resterande väggar med den enfärgade strukturerade tapeten. Färgerna är kass på bilden; tapeterna är i brunt och turkost.



 Och denna föll mamman för till Benjamins rum, som fondvägg och ljusa, nästintill vita väggar till det. Väggarna målas för tapeten som finns är i väldigt gott skick, det är bara skruv- och spikhål som behöver spacklas igen.
Problemet är att jag inte ens vet om den finns. Den satt upptapetserad i färgaffären men jag såg inga rullar med någonting liknande.
Jag vill, som bekant kanske, göra rummet så unisex som möjligt och funderar på om vi skulle ta alla väggarna enfärgade och smälla till med ett gäng wallies istället.

Slutligen vill jag ha lite smakråd vad gäller panelen i köket. Förstahandsalternativet är tapeter i den här färgskalan. Det funkar väl med vita paneler då. Träfärgade hade varit snyggt, men det är rätt mycket färg som vi inte känner för att försöka ta bort och det är väl furu under ändå, kan jag tänka..? (S gillar den rödare till höger och jag den brunare till vänster-visst vore det en bra kompromiss att ta den beiga i mitten ;-) )

Kommentarer
Postat av: Julia

Lydig som ja gär kommer jag in och smakrådar, fast klockan är tio i nassen och jag är så trött att jag ser i kors. Dessutom VET jag att du är ute och surfar och så passar det inte damen att vara på msn...

Jag älskar tapetförslaget till Johannes rum och den till Benjamins är också fin men väldigt mycket. Jag röstar på fina wallies istället. Vad gäller paneler så fattar jag nada, men jag röstar alltid för brunt istället för rött, lättare att matcha helt enkelt! Skulle jag smakråda om något mer så ber jag att få återkomma imorgon!

Tack, vi leker gärna! I helgen ingår planer på ett besök på Liseberg då det är välkommet att följa med. Och givetvis vill vi passa sötnosen när det önskas. Ring mig om detaljer!

Stor kram!

2008-09-02 @ 23:55:37
URL: http://chocolatefrog.blogg,se
Postat av: Karin

vit panel. Beige tapeter.

Sådärja!

2008-09-03 @ 08:10:36
URL: http://karinj.blogg.se/
Postat av: Mamma

Håller med Karin vit panel/beige tapet. Lite fegt kanske men lätt att matcha och variera med andra färger.

2008-09-03 @ 10:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0