Benjamins rum

Vi börjar med enfärgat på alla väggar. Blir det för trist så drar vi på en fondvägg efteråt istället, tror jag vi har bestämt. Men för närvarande är det enfärgat + wallies som gäller.
Jag vill ha klara barnvänliga färger, så jag siktar i första hand på grundfärger. Jag vill hänga upp (Johannes gamla) blå gardiner med stjärnor och liknande rullgardin. På Ikea finns en blå stjärnformad vägglampa som jag kan tänka mig
  Och kanske denna i taket då?  

Jag har kollat på wallies. I varje förpackning finns 25 st. Stjärnorna (självlysande) tror jag nog går åt allihop. Är det någon som vill köpa in sig på de andra?


Den här skulle vara fin på väggen vid tågbanan:

eller möjligen denna som har fler sorters fordon men inte lika klara färger

Jag hade velat ha något med mat/köksmotiv eller liknande till "dockvrån" också, men hittar inget...
Annat jag gillar:
Dyr men såå fin
    

Och gärna, om det funnes, någon neutral version av dessa: Dvs med både prinsar, prinsessor, riddare och drakar. Och "tjejriddare"?

En sådan här har han redan
Bord och stolar har vi i vitt. Och bokhylla. Han får förmodligen ta över Johannes våningssäng - så jag får plats att natta honom bekvämt.
En spis från Brio eller Micki vill vi ha in, röd (Englas gamla? Please?) samt en leksakservis och en docksäng. Och jag hade gärna lagt vantarna på Englas gamla IKEAmobil med planeter och stjärnor.
Ett staffli vore underbart. Och utklädningskläder. Ett hörn lånar jag till alla musikinstrument, både hans egna och mina. 

Och än så länge är det mest blått, så fler färgklickar ur den röda färgskalan behövs för att väga upp. En skattkista kanske?

Fler förslag?


Hallen blir favorit i repris, med blå tapeter och "mina"  silvriga prylar. Och med S:s vita byrå och spegel (om de får plats längs väggen nästan ända nere vid Benjamins rum). I den vidare delen av hallen. Där kommer även arbetshörnan finnas, med det nuvarande datorbordet samt extra hyllor för alla tillbehör vi samlat på oss. Och då vill jag ha en scanner också.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Himla najs. Jag fattade piken om utklädningskläder. Sätter igång :), har beställt mönster från Amerikat.

2008-09-05 @ 09:26:12
Postat av: Julia

Kommer bli så himla fint!

Men hördudu! När vill ni ha barnpassning och lek? Kram!

2008-09-05 @ 13:23:25
URL: http://chocolatefrog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0