Köket 2008

Så här, på ett ungefär ser köket ut i nuläget. Gardinlängderna är bytta mot en kappa i mer matchande färger och taklampan mot en vintagelampa som min mamma hade över. Bordet är vridet in mot väggen och tar mycket mindre plats - fungerar bättre som avställningsbänk och trasmattan är bokstavligen utkastad - den ligger på altanen istället. Sedan bilden togs har jag även lyft ur iläggsskivan och skjutit ihop bordet, men frågan är om det inte var bättre med skivan i...

 
På bilden skymtar mina retromuggar i brunt och orange, inköpta 2007 på Bolagret liksom den här orange, oranga, orangea... brandgula termosen, en hyfsad Steltonkopia åtminstone utseendemässigt.


Köksbordet har fått två bordsunderlägg (i avsaknad av vaxduk), då det är rätt fuktkänsligt och får fula fläckar av  minsta vattenspill.






Jag letar med ljus och lykta efter snygga sopkärl och har fastnat lite på att jag helst vill ha kärl i Kockums gula färg eller någotsånär liknande. Köksklockan jag köpte på Jysk 2006 eller 2007 har en färg som känns lagom retrogul så något i den stilen i alla fall.

Jag hittade soptunnor från Vipp i ungefär rätt färg, men jag lägger helt enkelt inte 3000 spänn på en soptunna.





Jag har köpt kakeldekor i alla fall.
Julia tipsade om dessa, tror jag men jag hade redan köpt hem ett annat paket samma dag.

Eftersom kakelplattorna är blå valde jag bort dekor med vit bakgrund och gick på ett par i nästan samma ton som plattorna.
 Nu ska bara kaklet skuras ordentligt och fogarna rengöras (eller rentav fogas om..? Om maken fogar sig i det ;-) )



 
 Brickor har det varit skriande brist på i stugan och jag har hittat två med mönster jag inte kunnat motstå. Den stora är inköpt på Gekås i Ullared och den lilla med mönstret "pollen" kom jag hem med från Åhléns så sent som idag.   

Kommentarer
Postat av: Karin

Fint det blir!

Måste bara skriva att det faktiskt inte är något fel att köpa pedalhinkar (eller toaborstar) från vipp. Tycker att du borde gjort det...

2008-08-28 @ 07:00:35
URL: http://karinj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0