Jackfynd

Jag är lycklig över att kunna meddela att Benjamin kommer klara vintern både varm och snygg. Jag hittade jackan jag letat efter. En 3i1-jacka, dvs en vindjacka med tillhörande fleecejacka som sätts fast som foder i jackan eller används var för sig... Ja typ en sån som jag själv har.
Den har funnits i rött-blått, blått-ljusblått och blått-vitt-rosa.
Jag stod och höll i den röd-blåa på Lindex i våras men köpte den inte just då. Jag visste inte vilken storlek han kommer behöva till vintern och att gissa för 499 kr kändes inte lockande.
Sedan hittade jag den på reastället en tid efter. Priset var nu 299 och det kändes ändå rätt okej för ett möjligt felköp. Men då var de röd-blåa helt slut, det fanns blå-blå i storlek 86 samt 122 och kanske någon däremellan. Rosa har jag sett i 92 i alla fall, jag minns inte om jag även sett 98 men tror det. Den rosa var dock v ä l d i g t rosa. Ytterjackan var jättesnygg men fleecen var ont-i-ögonen-rosa. Men jag var beredd att köpa den ändå, eftersom den verkade vara den enda som kunde tänkas finnas i 98.
Tills idag. Då jag efter en stunds sökande på ännu ett Lindex (faktiskt ett som jag letat på förut) plötsligt fick syn på dem. Inte blå-blå, inte rosa-vit-blå utan röd-blå. Och i rätt storlek.
Så nu saknar jag bara de tillhörande överdragsbyxorna. Så det blir ett par Lindexrundor till, tror jag nog.

Jag är mindre lycklig över att behöva meddela att tiden jag trodde var bokad för lägenhetsvisning inte alls var bokad. Så nu försöker vi få kontakt med hyresgästen för att boka en tid. Sen kan vi titta på lägenhet.


Kommentarer
Postat av: Julia

Hej gumman!

Vilken tur att du fick tag på den! Jag antar att det är den du visade mig härom dagen?

Jag har utmanat dig på min blogg.... Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback