Trött datasnille

I går kväll satt jag fortfarande vid datorn när Benjamin kom upptassande, gick rakt förbi mig och in i sovrummet. Jag hörde hur han klättrade upp i sängen och så blev det tyst... "mamma? MAMMA? MAAAMMMMMAAAA!"
Jag var inte riktigt klar och ville helst inte avbryta riktigt ännu men jag hämtade honom till mig och la honom i min famn (min hamn, som Benjamin kallar det) och tänkte han kunde somna om där. Jag slog i honom att jag bara skulle göra färdigt och stänga av och han la sig tillrätta och slumrade. Trodde jag. Efter ungefär en kvart hördes en mycket vaken liten röst: "Mamma? Vet du inte hur man stänger av? Man trycker på det röda krysset, ända tills det är färdigt."
Ja, jo... Och det var ju inte mycket annat att göra då än att tacka för hjälpen, stänga ner samtliga fönster, stänga av datorn och lägga oss...

Kommentarer
Postat av: Annica

Hej

Liten go kille, goa kommentarer han har.



Jag vill tipsa dig om en tävling, kika in på annamariazz.blogg.se och tävla. Du kan vinna presentkort på barnkläder hos mykidoo.se.



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback