35 trea-femma

Jotack! Har myst med familjen, shoppat upp presentkort, ätit god soppa och druckit lite vin och avrundar därför dagen mycket nöjt inom kort.
Eftersom min mor tydligen kommer hacka bloggen om jag inte uppdaterar den själv ;-)

Men då kan jag ju passa på att berätta om Benjamin här en morgon för ett tag sedan.

Vi låg i sängen, jag bläddrade i en gammal ViFöräldrar och han låg bredvid. På sidan var det en bild av en vuxen som återupplivar ett barn med hjälp av mun-mot-mun-metoden...
Benjamin tittar på bilden, funderar och frågar: "Varför håller de för näsan?"
Jag försöker förklara: "Jo om barnet skadat sig och inte kan andas själv måsta man hjälpa dem att få luft, då blåserr man så i munnen och så håller man för näsan så inte luften åker ut igen..."
Benjamin accepterade förklaringen och släppte ämnet. Trodde jag.
Efter en stund så provar han med sin egen teori han tydligen legat och funderat på: "När man blåser måste man hålla för rumpan. Och snoppen. Så här... Så inte luften åker ut där"

Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor

Jag tyckte du sa att du skulle lägga dig efter soppan o vinet!



Ja det är invecklat det där med livräddning.

2009-10-29 @ 08:41:37
Postat av: gamlamommosiv

Vad han säger mycke roligt detta lilla barn. Jag bidrar med mera.Viggo fick vara hos mig på höstlovet nu denna veckan. En morgon gick vi och skruttade i underkläderna.Och då sa Viggo när han tittade på mina ben:Har du brottats med en krokodil?Nä varför frågar du?Jo det ser ut som om han har bitit dig!Va!!!Sajag.Och så tittade jag efter.Jaha det var mina celluliter han menade.

2009-10-29 @ 12:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback