Mera släktfunderingar

Det är mycket släkt nu...

Moster Therese och hennes sambo Dick var och hälsade på oss. Benjamin hade svårt att komma ihåg namnet Dick när han skulle tilltala - eller omtala - honom, "Vad var det nu igen?" Men så kom han på det själv och ropade: "Dipp..?"

Två mostrar har han, pojken, en på mormors sida och en på morfars. Det krånglar till det lite ibland angående vilken moster som kommer på vilket kalas. I går var det kalas hos morfar, då är inte moster Jonna med.
Men "jag har moster Therese... Och moster Dipp!"


Imorse satt vi och sjöng "En bonde i vår by". Efteråt började B sjunga en egen textvariant med orden "ge mig ett barn..."

"Ska du ha några barn"
, frågade jag.
Jadå, det skulle han visst det.
"Då blir jag farmor", berättade jag.
"Neeej! Jag har ju redan en farmor", skrattade B.
"Joodå, och pappa blir farfar", framhärdade jag, men pojken höll på att skratta sig av stolen.
Jag försökte med en tydligare förklaring: "När du blir pappa, då blir jag farmor och pappa blir farfar."
Han satt tyst och begrundade detta ett par ögonblick, sedan kom det bestämt:"Jag har ångrat mig, jag ska inte ha barn."

Kommentarer
Postat av: Julia

Nähä, det var ju synd. Sanna övar sig som attan just nu.

"Först blir jag storasyster och sen blir jag mamma. Och SEN blir jag mormor!" Så Benjamin har nog inget val :D

Postat av: gamlamormor

jaha det var ju synd. Jag hade tänkt att vi skulle bli en femgeneration.

2010-11-16 @ 18:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback