Siffror, bokstäver och döa släktingar

Benjamin sitter med låneboken "Fem myror..." och bläddrar. Han pekar på P och läser PE. Han sätter fingret under ordet som talar om vad det är på bilden och "läser" PUSS (han kan några sidor utantill)
Han bläddrar några sidor, hamnar på R och säger RÄ (han vänder lite på det). Han tittar på bilden och sätter fingret under ordet REGN och följer med bokstav för bokstav medans han "läser" PARAPLY...

Han har ett superintresse för bokstäver och siffror. Det är några få av bokstäverna han blandar ihop då och då och någon mer som han inte riktigt lärt sig annars vet han vad alla bokstäverna heter nu och börjar kunna även gemenerna. Och för bara någon vecka sedan började han rita/skriva bokstäver.

Benjamin skriver


Mamman själv har varken tid eller lust att uppdatera bloggen särskilt ofta. Hon är helt uppslukad av släktforskningen nu igen och sitter och pillar med det så fort hon har en minut eller två över.

Kommentarer
Postat av: Julia

Duktiga söta Benjamin! När kommer Sannas S då?
Tack, det märks att du är uppslukad av släktforskningen... *surar*(fast bara lite) Men så fort jag rotat rätt på min pärm planerar jag att bli uppslukad tillsammans med dig!
Kram!

Postat av: Mormor

Döingar ja, hur spännande kan dom vara?
Men bokstäver är spännande. Sötsnut, han blir nog litteraturproffessor vad det lider.

2008-03-14 @ 09:11:37
Postat av: Jessica

Vad duktig han är Benjamin! Seth läser EME till allt utan hans eget namn. Haha

2008-03-15 @ 09:28:50
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag har hittat min släktforskningspärm!!!!
kram

2008-03-17 @ 22:39:31
URL: http://chocolatefrog.blogg.se
Postat av: Karin

Sicket litet geni!
Elliot har förresten börjat säga Bemamin - han längtar nog. Det var längesedan. Måste ses snart!
Kram

2008-03-18 @ 05:56:55
URL: http://karinj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback