Så, var var jag?

Just det, grinighet, ja.
Jo vi är förkylda, vralförkylda på ren göteborgska, jag och Benjamin. Benjamin är tät och snuvig och grinig har dessutom en hörntand på väg upp. Eller ner. Så sömnen blir inte så god för hans del. Och sover inte Benjamin så sover inte mamman. Och mamman är snuvig och halsontig och grinig redan innan och humöret blir inte bättre av att inte sova. Konstant huvudvärk. Och mens. Grattis, liksom.

Men jag har köpt en höstsjal/tröstsjal som borde droppa in på måndag-tisdag någonting så då går nog grinigheten över. Och en ny cykel blir det snart också. Med cykelhjälm förstås. Och barnsits och liten hjälm åt Benjamin. En Monark, troligen. Det känns som att Monark och Crescent är mer eller mindre samma cykel nuförtiden så att lägga en extra tusenlapp på Crescentmärket känns inte befogat. Men en kvalitetscykel vill jag ha, och det räcker helt klart med 7 växlar. Inte en skitcykel med 21 växlar eller mer den här gången.
Så någon av dessa kanske:
Monark 237:Monark 977:Monark 917:
Andra alternativ är Crescent 917: image217och Crescent 957:image216

Nu när jag ser alla uppradade på samma ställe så känns 977:an spontant mest som "min" cykel, men det blir nog en runda snart så jag får känna lite på dem. Nu rear sportaffärerna ut cyklar för att börja göra plats åt vintersportgrejor, så det är nog en bra tid att köpa cykel.

Ja, Benjamin sover och hans mor ska ta och göra honom sällskap.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback