Tur som en tokig

Jag var inne på Po.P och provade en overall på Bebisen. Modell skidoverall, tvåfärgad, jättesnygg...
Storlek 86 var precis lagom för stor och 92:an hade han nog kunnat växa i någon gång i juli nästa år.
Men 1195 kunde jag bara inte motivera för en overall.

Nåväl, med vetskap om vilken storlek han skulle ha sökte jag mig in på Tradera och fann ett gäng funktionsoveraller av olika märken. Jag la dem i minneslistan och glömde bort det. Flera av dem var jag ändå inte särskilt intresserad av utan jag ville helst ha en tvåfärgad i fint skick och onamnad. Om den inte redan är namnad med rätt namn förstås. Men de flesta skriver inte i annonsen vilket namn de märkt grejorna med.

Några dagar senare trillar jag in på Tradera igen och en av dessa är på väg att avslutas, en ny med lapparna kvar. Jag läste snabbt igenom den annonsen och ett par andra liknande varav de flesta var begagnade i olika skick. Jag bestämde mig till slut för att lägga ett bud på den nya overallen och drog till med ett bud som kändes rimligt men som dock inte räckte. Efter lite tvekan la jag ett nytt bud. Och ungefär då slutade tradera fungera. Vad jag än klickade på kom jag bara till en felsida.
Ett par minuter senare var problemet visst löst,  Tradera kom tillbaka och jag vann budgivningen precis innan jag skulle lägga mig. Och fick total-ågren när jag såg att jag budat på en overall i fel storlek!

Vad gör man, liksom? Valet att inte köpa den fanns ju inte, bud är bindande, så antingen försöka sälja den vidare eller behålla den även om den var för stor. Oavsett så ville jag bara ha det överstökat för jag fick riktigt ont i magen av att tänka på att jag gjort en sån dålig affär... Och så fanns ju den overall jag skulle budat på kvar ute. Lika ny den men i rätt storlek. Men hur smart är det att köpa TVÅ Po.P-overaller när jag redan svettas över en av dem?
 Så jag började vänta på vinnarmail, men jag hann inte få något innan jag var tvungen att lägga mig. Och inte nästa förmiddag heller. Men auktionen låg kvar på "min sida" på Tradera och den gröna texten riktigt hånflinade åt mig hela dagen. Och plötsligt var den rödmarkerad! Och fortfarande avslutad! Och med ett högre bud än jag gett!
Kunde jag haft sån tur att någon lagt ett bud medans jag inte kunde komma fram och att det inte registrerats förrän nyss? Men nej, bättre än så enligt informationen de lagt ut: "Alla annonser som kan ha påverkats av driftstörningarna har förlängts med 24 timmar. Vi beklagar detta och ber er att kontakta supporten om det finns ytterligare frågor."
Ja, jag har en ytterligare fråga: Vart skickar jag rosorna? ;)

Nu har jag budat på rätt overall och vunnit auktionen så Bebisen kommer i vinter gå klädd i en sån här:

I rätt storlek, dessutom :) Fattas bara att han växer 10 cm på en månad så den blir för liten...

Kommentarer
Postat av: Karin

Oj vilken spännande historia! Tur att det gick bra till slut... Overallen ser ju minst lika fin ut som den dyra vi såg på PoP! Grattis till vinsten får man väl säga. Kan vi ses snart eller? Bara vi - eller med barn går bra också. Annars kan vi ju äta eller dricka ihop - utan barn alltså... Kram

Postat av: Julia och Sanna

Köp en lott din turmaja! Vad bra att du fick den! Grattis! Och jättetack igen för barnvaktandet i torsdags, hon har snackat om bebim och det måste väl vara Benjamin? För bebbiss säger hon ju klart och tydligt, det är ju alla andra barn. Och ärtsoppa i all ära, men damen har en klar ökning i blöj-och luftaktivitet... Men eftersom det var stefan som var hemma i fredags har det inte drabbat mig så värst mycket ;-)
Kram på dig!

2007-10-06 @ 14:07:46
URL: http://chocolatefrog.blogg.se
Postat av: Julia och Sanna

Ja, det gäller ju att prioriteeera va! Joho då, visst kan jag ragga upp ett recept på GI-tårta. Jag vet med bestämdhet att jag bakade någon chokladtårta när jag GI-ade förra gången. Grädde är nog godkänt och sen gäller det att tänka ut en bra fyllning. Du, här har vi kalas in absurdum också... Ett igår, ett på onsdag, tre-i-ett den tjugosjunde, maken den sjuttonde november och min pappa den femtonde december. Och sen är det som sagt jul och då bantar man INTE. Och medan vi ändå snackar recept tar jag gärna chokladmascarponen när du har tid. Kram

2007-10-07 @ 23:14:40
URL: http://chocolatefrog.blogg.se
Postat av: Julia och Sanna

Fanken också... kände inte för att somna än, så jag började läsa några av dina gamla inlägg. Och ramlade över lite småttingbilder, bl.a. de du tog den gången när Smulan sov i B's vagn, när han är en usb-port osv. Så här sitter jag och småsnyftar. Våra goa ungar... kram igen

2007-10-07 @ 23:26:26
URL: http://chocolatefrog.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback