Förskoleplats och förskoleutrustning

I veckan fick vi officiellt besked om Benjamins förskoleplats.
Inofficiellt besked hade jag redan fått. Det fick jag för ett tag sen när jag mötte en av "fröknarna" som frågade "Så, ni har fått beskedet nu?" Ähm, nej, men det låter som att du vet något..? Och det gjorde hon ju. :)
Men nu kom bekräftelsen på det hon sa så jag ringde avdelningen idag och bokade tid för besök nästa onsdag. Sedan startar inskolningen 8 januari.

Vi får väl se över Benjamins garderob lite extra nu inför jul (och födelsedag) så han har vad han behöver. På rak arm vet jag att han behöver tunna ullstrumpor på fötterna för att vara så varm och torr som möjligt. Så jag försöker komma över mina antipatier mot (sticksigt) ylle och hitta några riktigt bra och riktigt osticksiga som jag kan med att sätta på honom... Kanske borde man satsa på ett helt ylleställ när man ändå håller på men där går nog min gräns, tror jag...

Overall köpte jag ju på tradera, likaså vinterkängor och sedan även ett par allväderstövlar. Och de två första inköpen känner jag mig riktigt nöjd med men inte stövlarna. Dels för att de nog är lite väl för stora men också för att de var rätt kladdigt namnade...
Ja, jag får se. Han kan gå i dem, så så mycket för stora är de nog inte och namningen försämrar ju inte skons funktion så det kvittar väl egentligen även om det känns lite surt...

Här är han i overallen och kängorna iaf:


Namnlappar behöver vi och dessutom behöver vi väl förskjuta dygnet lite. Det funkar nog inte så bra att vakna halv nio om man börjar sju... ;)
Sen är vi klara för förskolan. Tror jag.

Kommentarer
Postat av: Karin

Han kom inte till oss eller? Jag vet nämligen ingenting.

Postat av: Jenny & Benjamin

Nej, vi fick andrahandsvalet.
Vet inte varför det beslutades så och har inte forskat i det. Fördelen med det här är att han får bättre mat. :)

2007-12-01 @ 23:51:32
URL: http://jennyonline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback