Sjösjuka...

Jag har precis klarat mig igenom tre veckor med kräksjuka på jobbet utan att drabbas. Så åker vi på Danmarkskryss över dagen. I halv storm. Så... intelligent..?
Jag var dock inte den enda som behövde använda de där små vita påsarna, fast det är ju heller ingen tröst...

Jag har lidit av sjösjuka så länge jag kan minnas så man skulle ju kunna tro att jag lärt mig att låta bli att åka båt i allmänhet och i dåligt väder i synnerhet... Åksjukepiller var en självklarhet att ha hemma.
Men under graviditeten så blev jag av med sjösjukan och har klarat mig sedan dess. Ja, tills nu då alltså.
På hemvägen var det bättre väder (och så hade jag dessutom åksjukeband på mig redan när vi körde på båten om det nu hade någon verkan) så då klarade jag mig lite bättre, men det är ju synd att säga att det blev en jättekul dag ;-)

Fanns det inte åksjuketabletter förr på båtarna? Mamma gick bort till receptionen på vägen över för att kolla och återvände med två åksjukeband istället: de fick inte ha läkemedel ombord. Vilket förstås är rätt logiskt på sitt sätt men ändock synd. Om mig.

Nu ska jag lägga mig. Och tycka synd. Om mig.


Kommentarer
Postat av: Julia och Sanna

jag tycker också väldigt synd om dig! kram

Postat av: Jessica

åh, jag lider med dig. Jag är extremt åksjuk och spyr i bilen om jag inte kör själv. På sjön är det ännu värre så jag förstår att du haft det tufft. Hoppas det hann gå över lite under tiden i Danmark så du fick lite skoj iaf!

2007-12-03 @ 12:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback