Idag skulle jag ha fött barn...

...åtminstone enligt den ursprungliga uträkningen så var bebis beräknad till 9 januari. Sedan blev det vid ultraljudet flyttat hela 9 dagar till 18 januari, men just den datumen har jag aldrig riktigt trott på.
Inte minst för att jag testade positivt nästan en hel vecka efter utebliven mens, söndag 8 maj, och med denna uträkning skulle mensen inte ens ha kommit förrän onsdag 11 maj med en 28-dagars cykel.

Första drömmen jag såg bebisen i så var det en flicka och hon var född 11 januari, så där är ytterligare ett datum jag har hakat upp mig på mentalt.
I vilket fall som helst: Idag lär det inte komma någon bebis. Det finns inte ett enda tecken på att bebisen ens tänker komma någon gång under detta år heller, men det får jag väl ändå räkna med att den gör :-)
Om inte annat så plockar de väl ut den manuellt någon gång i början februari istället.

Nu skall jag gå och lägga mig och sluta störa nedräkningen. Idag var det tio dagar kvar till BF, imorgon nio...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback