BF idag

Ja, jag får väl skriva ett litet inlägg som markerar att det här är dagen för beräknad förlossning, och av den kvarstår mindre än en trekvart, sedan är jag officiellt plussare.

Å andra sidan innebär det att jag kan börja förvänta mig en bebis snart; har ju aldrig trott att bebis skall komma punktligt och än mindre tidigare (att hoppas på det är en annan sak).

Dagarna rinner snabbt undan och inte minsta tecken har jag på att förlossningen är förestående. Annat än att folk frågar. Och frågar. Och frågar... Och nu när jag går in i plusklubben blir jag väl lovligt byte. Innan BF har de flesta ändå tagit hänsyn till att det faktiskt inte varit dags ännu...

Maken ringde hem från jobbet idag och sa att jag får börja springa i trappor så jag får ut den där bebisen. Jättegulligt att han också börjar bli otålig, tänkte jag... Det visade sig vara frågorna från alla på jobbet han har tröttnat på. :o)

Nu siktar jag in mig på 30/1 istället. Vilken dag kan vara bättre att föda barn på än vår förlovningsdag?  :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback